20/5 Metetävlingen med Vandia och recap från Varbergsturen 26/5

27 05 2012

20/5 hade Fiskedepån http://fiskedepan-ebutik.se/ metetävling i sundet och undertecknad deltog….

vindstilla solsken vad mer kan man önska………..jo att nåt annat än lövtunna sandskäddor vill nappa 🙂

efter lite trugande kom det upp ett par spättor dock inget stort…bara smått skit kul att det kom upp 2 varar en piggvar och en slätvar.

vann inget men en dag på sundet är aldrig fel!

26/5 Idag sken nog min lyckliga stjärna högt 😀

i ett mkt svagt ögonblick hade jag bokat tur med Ms clipper i Varberg, bokade på fredag turen va på lördag 07.00……………..inga sovmorgnar här inte! led extra mkt på fredag kväll…rullade ur sängen vid 04.40…….satte mig i bilen 05.00 levde på ett kexchoklad till ja kom fram…men skam den som ger sig kanonväder trevliga medresenärer och fisken fanns där!

Till första stoppet tog det 1h40min…lite skillnad mot 20minuter när man fiskar i sundet. Passade på att fixa tackel ladda spöna etc. Första stoppet napp direkt vi hade kommit in i ett stim sej…i miniformat 🙂 släppte givetvis tillbaka de små liven…nästa stopp nu sög det till rejält ….upp kom en Långa!! ny art dagen räddad. gubben bredvid mig tyckte vi skulle ha ett artrace självklart!

dagens summering

diverse småsej

torsk

vitling

knot! (extremt god kvällsmat)

långa 2st!

det blev lika i artracet så inga sura förlorare inte 🙂

gubben kontra med en glyskolja på säkert 20gram 🙂


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar