Msclipper 14/7 en fick åka till akuten…

16 07 2012

Åkte upp till varberg alldeles för tidigt på lördag morgonen…

morgonturen gick bra nappa hela tiden gråsej och makrill och 2 fina torskar en illröd bergstorsk på 2kilo och en ”vanlig” 2kilos.

Det komiska va alla som kom och ville kolla på mina mattorskar haha man är allt bortskämd nere i Helsingborg tyckte verkligen inte det va något speciellt med dom.

efter lite tjat från en av de som jobbar på båten hängde jag med på kvällsturen också då fick jag mig en gylta på 500gram 😀 lyckan va gjord.  Grymt vacker liten fisk! bottenmetade hela kvällsturen paternoster med släptackel. fick en del småtorsk på släpet 6/0 med makrill flapper 🙂

Dock slutade turen lite tidigare än bestämt en passagerare fick en krok i fingret svimma slog i huvudet ja o det blev illfart till hamnen o han fick åka ambulans…tragiskt men händelseförloppet är som hämtat ur en komedi.

INTE NOG MED DET mina bromsar på bilen dog…eller ja de kved fint metall mot metall så nya bromsar runt om -.-

samt att de va något jävla cruising event så jag kom inte ur stan på kvällen…hade 1mil kvar i tanken innan ja kom till en mack va det nere på 1km kvar usch vilken ångest…

nu står bilen på verkstad och jag funderar på att sälja en njure eller något 🙂


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar